Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Aralık 2013

Vejeteryan Pizza, Patatesli Pizza


 Çok sık pizza yaparım vazgeçemediğimiz bir lezzet bence patateslisini de denemenizi tavsiye ederim.. Hamurumu hazırlayıp bir kenarda muhafaza ederim.. bu pizzanın hamurunu bir gün önceden hazırladım ama fırsat bulup yapamadım.. Ertesi günün akşamı yaptığımda ise gayet güzel kabardı :)

Malzemeler
1 yumurta
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
yarım paket yaş maya
3 yemek kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sıvıyağ
Aldığı kadar un

Salçalı Sos Malzemesi
Yarım su bardağı su
1 tatlı kaşığı salça
kekik
karabiber
nane
çok az kimyon

üzerine
Rendelenmiş haşlanmış patates
peynir
Çarliston biber
Zeytin
Rendelenmiş kaşar

Yapılışı

*Önce kabımıza ılık su ve sütü alalım içine yarım paket yaş mayayı, şekeri katalım karıştıralım. Daha sonra yumurtayı, sıvıyağı tuzu da ilave edip iyice karıştıralım. Unu azar azar ekleyerek elimize yapışmayan bir hamur yoğuralım üzerini örtelim mayalanması için bir kenarda bekletelim..

* Diğer tarafdan üst malzemeyi hazırlayalım. Salça sos malzemesini karıştıralım listesine göre bir kasede  güzelce karıştıralım…

* Ben kelepçeli kalıp kullandım. Mayalanmış hamuru merdane ile açıp yağladığımızkalıba yerleştirelim. Hamurun fazla gelen kısmı bıçakla keserek çıkardım.. Elinizle hamuru iyice yerleştirin..

* Önce salçalı sosu hamura eşit olarak güzelce yayalım rendelenmiş kaşarı, beyaz peyniri, zeytini, sucuğu, biberleri serpelim.

* Önceden ısıtılmış 180 derecede 10 dk kadar pişirelim afiyet şifa olsun..

* Fırından çıkar çıkmaz bir miktar daha kaşar rendesi atarsanız daha güzel bir görüntü elde edersiniz..


Not: Hamuru ince yapmaya dikkat edelim.. Fırında fazla pişirip eriyen kaşarı karartmayalım..

4 yorum:

  1. bir dilim aldım bile ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çayımda vardı :) ..

      Sil
  2. buzdolabında mı beklettın hem kolay olur aksamdan yapınca sabaha hazır olur elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzdolabında değil mutfakta tezgahın üstünde beklettim.. evet çok pratik oluyor daha öncede yaptım.. hamurun tadında ve görüntüsünde hiç bir bozulma olmuyor.. teşekkür ederim ziyaretin için..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design