Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Aralık 2013

Elmalı Vişne Reçelli Kurabiye



Herkese merhabalar hafta sonuna elmalı kurabiyelerle gireyim dedim.. Kurabiyeme toz şeker değilde pudra şekeri koydum hatta onunda ölçüsünü azalttım çok hafif oldu. iç harcına bile toz şeker değilde 1-2 yemek kaşığı pudra şekeri ve 1 yemek kaşığı vişne reçeli (Vişne meyvesini değil suyunu) koydum.
Bir püf noktasıda az pişirmek. 15 dk kadar.. Malzemeleri veriyorum




Malzemeler
1 yumurta
1-2 yemek kaşığı pudra şekeri
3 yemek kaşığı yoğurt
1 pk margarin oda sıcaklığında
1 pk kabartma tozu..
12-13 tepeleme yemek kaşığı un

İçi için
4 elma (soyulmuş, rendelenmiş)
2,5 çay kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı vişne reçeli

Not: Önce elmalı içi hazırlamak lazım; rendelenmiş elmayı ve pudra şekerini pişirelim elmalar suyunu çekene kadar ben sürekli karıştırdım.. Ocağı kapadıktan sonra tarçını ve reçeli ilave tekrar iyice karıştırdım.. (Hamuru yoğururken elmalı iç soğuyor)

Yapılışı
*Genişçe bir kabın içinde önce un, pudra şekeri ve kabartma tozunu harmanlayın (elinizle karıştırın )
*Daha sonra kalan bütün malzemeyi ilave edin ve elde ettiğiniz hamuru 4-5 beze yapalım.
* Herbir hamur bezesini merdane ile ince açalım ve önce artı + şeklinde sonrada x şeklinde kesersek herbir bezeden sekiz tane kurabiye çıkarabiliriz..
* Resimde de görülüyor aynı sigara böreği sarar gibi hamurun geniş olan kısmına elmalı içi koyalım ve rulo saralım..
* Daha önceden yağladığımız tepsiye diziyoruz ve fırında da çok fazla bırakmayalım kurabiye çabuk pişer. 
*Afiyet Şifa olsun muhabbetle kalın sevgili dostlarım

8 yorum:

  1. Elmali kurabiyeyi cok severim. Visne de cok guzel tat katmistir. Eline emegine saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgiler :)

      Sil
  2. ELLERİNE SAĞLIK CANIM VİŞNELİ HİÇ YAPMAMIŞTIM MUTLAKA DENEYECEGİM...AMA YİNEDE SEN KENDİNE BİR TABAK DAHA YAPSAN AYIP OLMAZSA :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım dükkan sein ayıp olur mu hiç :D

      Sil
  3. canımmm nefıs gorunuyor..ellerine saglıkkk

    YanıtlaSil
  4. Nasılsın arkadaşım,ellerine sağlık nefis görünüyorlar.Selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design