Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Aralık 2013

Hamur Kızartması, Pişi

Herkese merhabalar

Blogumuza reklam almak benim gibi birçok arkadaşımızın da hayali olabilir ama bazı gerçeklerin göz ardı edildiğini düşünüyorum..
Blogumuz bizim için çok değerli çünkü çok emek veriyoruz..  Bumerang reklamları masum gibi görünse de aslında değil..
Bende ilk zamanlarda bilmeden yayınladım ama daha sonra birçok gerçeği gördükten sonra artık yayınlamıyorum (hatta çok pişmanım)...

 "Haydi Gezi Parkına" diyen e posta benim gibi bir çoğunuz almışsınızdır.. bu sadece bir örnek meleketimize gelecek en küçük bir zarar bize gelmiş demektir..
Bu memleketin dizginlerini ellerine geçirip çook yanlış taraflara çekip götürdüler.. Bence ordan gelecek reklam geliri, bir eksiğimizi kapatacak kadar çok değil! Ama bize yükleyeceği günahı çok..

Bana bumerang halâ reklam teklifi  gönderiyor ama kabul etmeyi düşünmüyorum..  Allah başka bir taraflardan kaldıramıyacağım imtihanlar verir aman eksik kalsın..

Neyse arkadaşlar acizane bunlar benim duygu ve düşüncelerim belki hayra vesile olurum bir kişiyi bile hatasından vazgeçeririm de sevaba girerim diye düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim..
Ben kızartma yaptığım zaman çok yapmam gerekir. Çünkü çok seviliyor ve baskül ailesi sayılırız :) ondan dolayı ölçüleri biraz fazla tuttum.. Buzdolabında günlerce muhafaza edebilirsiniz.. Hatta içine 1 veya 2 su bardağı mısır unu da ekleyerek çok daha lezzetli bir kızartma elde edebilirsiniz.. Benim çocuklarım küçükken buzdolabımda bu hamur ve ev yoğurdum hiç eksik olmazdı..
Lahmacun büyüklüğünde yapardım hamura mısır ununu serper merdane ile açar sonra kızartırdım..  kabarmaz ama çıtır olur teflonda kızartır toz şeker serperdim çocuklarım deli olurlardı :)

Malzemeler
1 yumurta
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
yarım paket yaş maya
3 yemek kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sıvıyağ
Aldığı kadar un

Yapılışı
* Önce kabımıza ılık su ve sütü alalım içine yarım paket yaş mayayı, şekeri katalım karıştıralım.
* Daha sonra yumurtayı, sıvıyağı tuzu da ilave edip iyice karıştıralım. 
* Unu azar azar ekleyerek elimize yapışmayan bir hamur yoğuralım üzerini örtelim mayalanması için bir kenarda bekletelim.. İhtiyacınız kadarı kullanıp dolaba kaldırın 3-4 gün daha kullanabilirsiniz..
* Mayalandıktan sonra tezgaha un serpelim merdane ile açalım su bardağı ile keslim teflon tavada kızartalım..
* Afiyet Şifa olsun..
Not: Eğer mısır unlu yaparsanız hamuru lahmacun büyüklüğünde ve inceliğinde açıp sadece teflon tavada tereyağı çok az sürerek alt-üst güzelce kızarana kadar pişiriyorsunuz çok az yağda..
Küçük boy olan kızarttıklarım resimde görünenler sıvı yağda pişirebilirsiniz..

10 yorum:

  1. Eminecim niye kızsın insanlar sen düşüncelerini ifade ediyorsun..Ben biraz farkli gözle bakıyorum bu duruma ama buradan konuşulmayacak kadar uzun ve detaylı keşke yüz yüze olsaydık :)
    Pişi bizdede çok seviliyor ama misır unlusunu hiç denemedim eminim harika olur :)
    Ellerine sağlık canım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaAllah bellimi olur kaderde görüşmek varsa hayırlısıyla olur inşaAllah! Ama senin bakış açını çok merak ettim ;)
      Bende Malatyalı bir komşumdan öğrendim hergün bana bir tane büyük boy getirirdi ta ki bana evde gelip öğretene kadar :) Muhabbetle kal canım..

      Sil
  2. ELLERİNE SAĞLIK AFİYETLE ...BENİM KIZLARIM HALA BAYILIR GELDİKLERİNDE KAHVALTIYA SIK YAPILIR :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de daha sık yapılacak gibi :)

      Sil
  3. merhaba emine hanim pisi merak etim bizim evde cok seilir kusura bakmayin anlamadim tam olarak erdiniz tarifi yagsiz tefon kizaracak degilmi ama yagda kizaran tarifi anlamadim cevaplarsaniz sevinirim belcikadan zeynep sevgileimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer mısırunlu yaparsanız hamuru lahmacun büyüklüğünde ve inceliğinde açıp sadece teflon tavada tereyağı çok az sürerek alt-üst güzelce kızarana kadar pişiriyorsunuz çok az yağda..
      Küçük boy olan kızarttıklarım resimde görünenler sıvı yağda pişirebilirsiniz..
      Umarım yardımcı olabilmişimdir.. Tarifimdeki eksikliği bana ilettiğiniz için ise ayrıca teşekkür ederim.. Muhabbetle kalın..

      Sil
  4. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/canım elllerıne saglıkç..bende cok severım...sayfanı takıbe alıyorum...bende beklerım sayfama...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende sizi takibe aldım her zaman beklerim :)

      Sil
  5. Merhaba :) Nefis görünüyor. Hamurun kullanım süresinin fazla olması çok güzel. İlk fırsatta deneyeceğim. Bana da beklerim. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim hoşgeldiniz blogunuzu tarifleriniz çok güzel takibe aldım sizi.. her zaman beklerim..:)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design