Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Ocak 2014

Elmalı Narlı Tart (Ayıcıklı Tart)

Herkese hayırlı bir tatil dilerim sonuçta öğrencilerin büyük bir kısmı tatile çıktı bizim okulumuzda bir haftalık tatil yapabildik neden mi?
Anaokulu öğrencileri okuldan soğumasınlar diye.. Birazda birbirimizi özlemek istedik :)
Çok yorgunum eve 15:30 geldim vurdum kafayı yattım 18:15 te uyandım sersem gibi kalktıktan sonrada günlük uğraşılar ve tart yapayım dedim çocuklarım ve bennn çok severim...  İnanın pişirmesi değilde burada yapılışını anlatmak daha zor..

Narların tarta bu kadar lezzet verdiğini bilmiyordum bundan sonraki tartlarımda narı daha yoğun koymayı düşünüyorum..
Elmaların beyaz kalmasını istediğim için tarçını az kullandım. Elma tadı daha doğaldı..


MALZEMELER
Tart Hamuru:

2 adet yumurta
250 gr. margarin veya tereyağ (oda sıcaklığında)
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 pk kabartma tozu
Aldığı kadar un 

İçi İçin:

2-3 adet orta boy elma
4 yemek kaşığı şeker
1çay kaşığı tarçın
1 orta boy tatlı Nar(Ben yarısını kullandım)



YAPILIŞI

* Tart hamuru için olan malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan yumuşacık bir hamur elde ettim.
* Hamurdan 1 portakal büyüklüğünde koparıp derin dondurucuda beklettim. 
* Ben kelepçeli kalıp kullandım kalan hamuru merdane ile açıp kalıbın içine yaydım.
* Elmaların kabuklarını soydum rendenin iri tarafı ile bir teflon tavaya rendeledim.
Üzerine toz şekeri serpip çok az pişirdim..tart hamurunun üzerine düzgünce yaydım ve tarçını serptim..
* Nar tanelerini eşit aralıklarla serptim..
* Derin dondurucuda bekleyen hamuru alıp yarısını rendeledim (çok bekletmedim zamanım olmadığı için fazla sertleşmemişti ayıcıklı kurabiye kalıbı ile keserek tartın üzerine yerleştirdim..
* 160 C'de ısıtılmış fırında, orta rafta 20 dk. pişirdim. Çok fazla kızartmadım yumuşak bir tart oldu biz beğendik  hatta sıcakken tükettik  :)
* Afiyet Şifa olsun muhabbetle kalın..

6 yorum:

  1. Emine'cim iadeyi ziyarete geldim sayfan çok geç açılıyor en altta olan ülke bandını kaldır bence kimse bu kadar sabretmez sitene girmeye inan açılmıyor.Tart süper ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır şablona geçicem çok teşekkür ederim uyarın için Allah Razı olsun :)

      Sil
  2. Bu çok güzel olmuş ki. Mis gibi elma ve tarçın kokusu :) Eline emeğine sağlık canım. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  3. Benim oğlumun okulunda tatil olmadı hala 15 tatili bekliyor:)
    tart çok güzel olmuş özellikle çocuklar bunu çok seveceklerdir.
    Seninde dediğin gibi bazen yapımından çok yazması insanı zorluyor ama oda işin tuzu biberi.
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. Bal Tatlım, teşekkür ederim beğenmene sevindim.. Havalar soğuk hastalıklardan yakamızı kurtarabilsek tatilin tadını çıkarabilsek :(

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design