Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Ocak 2014

Ispanaklı Çörek

 Zor işlerle fazla sıkıntıya giremediğim için benim işlerim biraz pratiktir. Bu tarifimde öyle.. Hamuru biraz sert yaptığım için ertesi güne ekşime yapmadı daha güzel mayalanarak sonunda ıspanaklı bir çörek haline geldi..

 Resimde de görüldüğü gibi hamuru merdane ile olabildiğince açmaya çalıştım yerim dar olduğu için fazla inceltemedim.. önce açtığım hamurun üzerinde sıvıyağ gezdirdim ve elimle yufkaya yedirerek yaydım daha sonra ıspanakları ve baharatları hamurun her tarafına yaymaya çalıştım..
Bu şekilde rulo yaptım ve yağlamış olduğum tepsiye yuvarlayarak yerleştirdim..
Üzerine 1 yumurta sarısını 2 yemek kaşığı sıvıyağ ile iyice karıştırdıktan sonra fırçayla hamurun üzerine sürdüm ve susam serptim..
Kızarana kadar hiç fırını açmadan pişirdim..

Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
yarım paket yaşmaya
1 tatlı kaşığı tuz (az geldi siz biraz daha arttırabilirsiniz)
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
Aldığı kadar un

İç Malzemesi
Ispanak kavurması (İyice suyu çektirilmiş)
pul biber, karabiber, kekik ve nane

Üzerine
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı sıvıyağ
susam

Yapılışı

*Önce kabımıza ılık su ve sütü alalım içine yarım paket yaş mayayı, şekeri katalım karıştıralım. Daha sonra yumurtayı, sıvıyağı tuzu da ilave edip iyice karıştıralım. Unu azar azar ekleyerek elimize yapışmayan bir hamur yoğuralım üzerini örtelim mayalanması için bir kenarda bekletelim..

* Hamurumuzu unladığımız tezgahın üzerine alalım merdane ile iyice açalım yırtılmalar olsada önemli değil rulo saracağımız için sorun olmaz.. Ve diğer aşamalar resimlerle anlatmaya çalıştım yapmak isteyenlere kolay gelsin..

* 170 derece fırında kızarana kadar pişirilir.. Afiyet Şifa olsun..

* Muhabbetle kalın..

2 yorum:

  1. Arkadaşım ıspanaklı çörek ne kadar güzel olmuş simit çörek gibi duruyor ellerine sağlık şimdi olsaydı hepsini tek başıma yiyebilirdim:)
    yiyenlere şifa olmuştur inşAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım hayırlı bir hafta geçirmeni dilerim herşey gönlünce olsun..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design