Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Ocak 2014

Ispanaklı Pasta



Bana göre ev yapımı olupta yemesi en keyifli pasta ıspanaklı pastadır. Çok seviyorum çocuklarımda öyle.. Boncuk çikolataları ben yapıştırıyorum onların düşmesi yok mu delirttiler beni tabii yerkende çok keyifli..
Allah'ım herkesin evine huzur sağlık ve bereket versin..  

Malzemeler
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
iki avumuz dolusu ıspanağı doğrayıcıdan çiğ olarak geçirilecek..
1 su bardağı sıvıyağ
1 avuç dolusu hindistan cevizi
1 limon kabuğu rendesi
2 duble su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Kreması

2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tozşeker
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket toz kremşanti

Süslemek için
Boncuk çikolata


Yapılışı

* Ispanakları yıkayıp iyice süzdürdüm ve  robottan geçirdim.
* Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırptım. 
* Sıvıyağ, un, kabartma tozu ekleyip biraz daha çırptım.
* Hindistan cevizi ve limon kabuğu rendesini de ilave ettim karıştırdım.. 
* Ispanakları ekleyip iyice karıştırdım ve yağlanmış kalıba döküp, 175 derece fırında 25-30 dakika pişirdim.
* Krema malzemelerini pişirme kabında soğuk olarak  karıştırdıktan sonra göz göz olana kadar pişirdim
* Krem şantiyide karışıma katıp mikserle 1-2 dakika çırptım.
* Kekin kenar kısımlarını ve üstünü bıçakla kesip, çıkan kırıntıları rondodan geçirdim. (Bu kırıntılar krema döküldükten sonra pastayı süslemek için kullanılacak.)
* Hazırlanmış olan krem şantili kremayı kekin üzerine sürdüm.(kekin soğuk olması gerekir)
* Rondodan geçirdiğim kek parçacıklarını üzerine serptim ve boncuk çikolata işe süsledim.
* Afiyet Şifa olsun muhabbetle kalın..



4 yorum:

  1. keyıfle yenır ıspanak olduğuda hıc anlaşlmaz elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yaptığımda çocuklarım ıspanak tadı olur diye yemek istemediler ben ısrar edince tatmışlardı sonrada çok sevmişlerdi wayy! dediklerini hatırlıyorum :)

      Sil
  2. benimde ilk duyduğumda ıspanaklı pastamı olur dediğim yedikten sonta bayıldığım pastalardandır.
    çikolata boncuklarda her ne kadar zor yaışmışlarsada ayrı bir güzellik katmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşşekür ederim bir daha boncukla değilde başka bir şeyle süslerim olur biter :)

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design