Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Ocak 2014

Kremalı Ispanaklı Islak Kek



Geçen hafta cumartesi yaptığım ama bir türlü paylaşma fırsatı bulamadığım bir kek tarifi bu.. Cuma gecesinden ıspanaklı keki yapmıştım gündüz Gülşah Çocuk Evi'nde bulunduğum için çok yorgundum kalan işlemleri ertesi güne bıraktım.. Ertesi gün kek soğuduğu için yaklaşı 1,5 su bardağı sütü kaynatarak döktüm hemen çekti ve yumuşacık oldu.. Üzerine krema yapıp renkli şekerlerle süsledim biz beğendik umarım tarifi benden alıp hazırlayanlarda beğenirler :)

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı ıspanak doğrayıcıdan geçirilmiş
1 su bardağı sıvıyağ
1 avuç hindistan cevizi
1 pk kabartma tozu
Aldığı kadar un

Sütü Islatmak için
1,5 su bardağı süt (Kek sıcak süt soğuk olmalı aksi halde kekin heryeri ıslanmaz..Tam terside olabilir süt sıcak kek soğuk)

Krema
2 su bardağı süt
1,5 yemek kaşığı un
1,5 yemek kaşığı şeker
1 paket toz krem şanti

Yapılışı
* Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırptım.
* Sıvıyağ, un, kabartma tozu ekleyip biraz daha çırptım.
* Hindistan cevizi  ilave ettim karıştırdım..
* Ispanakları ekleyip iyice karıştırdım ve yağlanmış kalıba döküp, 175 derece fırında 25-30 dakika pişirdim.
* Soğuk keki sıcak süt ile ıslattım..
* Krema malzemelerini pişirme kabında soğuk olarak karıştırdıktan sonra göz göz olana kadar pişirdim
* Krem şantiyide karışıma katıp mikserle 1-2 dakika çırptım.
* Hazırlanmış olan krem şantili kremayı kekin üzerine sürdüm.(kekin soğuk olması gerekir)
* Renkli şekerlerle süsledim..
* Afiyet Şifa olsun muhabbetle kalın..

8 yorum:

  1. Nefis gozukuyor. Tadinin da guzel oldugu goruntusunden belli. Cok lezzetli gozukuyor. Elinine saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hoşgeldin canım :)

      Sil
  2. görüntü muhteşem eminim tadıda harikadır ellerinize sağlık emine hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pelin hanımcım :)

      Sil
  3. nefis görünüyor canım emeğine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ellerıne sağlık kekın malzeme lıstesınde seker mıktarını ben mı goremedım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmamışım şimdi ekliyorum teşekkür ederim Selma Hanımcım :)

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design