Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Ocak 2014

Portakallı Kurabiye (Ballı)



Malzemeler
1 yumurta
1 pk margarin veya tereyağı
1 portakal kabuğu rendesi
1 portakalın suyu
1,5 çay bardağı toz şeker
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 avuç fındık kırıntıları
1 pk kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üzerine
Bal ve hindistan cevizi

Yapılışı

* Önce portakalın kabuğunu rendeledim ama sadece sarı kısmı beyazı almadım,
* Daha sonra portakalı birkaç parçaya bölerek elimle iyice suyunu sıktım. Kalan kısımları yedim :)
* Yumurtayı, şekeride ilave edip çırptım daha sonra oda sıcaklığındaki tereyağını da ilave edip iyice yoğurmaya başladım.
* Daha sonra diğer malzemeleri de katıp unu azar azar ekleyerek yoğurdum..  
* Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp tezgahın üzerinde ince rulo yapıp kendi çevresine sardım gül böreği yapar gibi..
* Fırında hiç kızarmaması gerekiyor 10dk kadar pişirdim.
* Evde petek balımın petekleriyle beraber kurabiyelere sürdüm hindistan cevizine batırdım servise hazır..
*Afiyet Şifa olsun.. Muhabbetle kalın arkadaşlar..

Not: Petek balının petekleri  hindistan cevizine buladığımız için yerken  anlaşılmıyor .. Birde üzeri ballı olunca içine eklediğiniz şekeri siz ayarlama yapabilirsiniz..  







14 yorum:

  1. Hmmm mis gibi. Cok nefis gozukuyor. Eline saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  2. kurabiyeler içindeki portakalı üzerindeki balıyla çok güzel görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. cok lezzetiı bır tarıf olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. YOK GELİYORUM SENİN APARTMANA KOMŞU...ELLERİNE SAĞLIK CANIM GECENİN BİR VAKTİ GÖRDÜM EHH CANIMIZ İSTER TABİKİ AFİYETLER OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Razı olsun çok tatlısın senin gibi becerikli ve iyi kalpli bir komşum olsun çok isterdim :)

      Sil
  5. ellerine sağlık eminecim nefis görünüyor.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım çok teşekkür ediyorum sevgilerimle :)

      Sil
  6. hemen denemek istiyorum cok guzel gorunuyolar.Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaAllah sizin kurabiyelerinizde lezzetli olur :)

      Sil
  7. mmmm portakal nasıl bir aroma vermişltir ona şimdi , ellerine sağlık canım ..Afiyetle yiyin , sevgiler :)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design