Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Ocak 2014

Pırasalı Börek


Herkese merhabalar ben yine börek yaptım ve kayıtlarıma baktım da ne kadar çok pırasalı börek yapmışım  hepsini de yayınlamışım çok sevdiğimiz için herhalde..  :)
Bu sefer hazır yufkadan burgu şeklinde yaptım gül böreği gibi hazırladığımız yufkaları gül değil de saç örer gibi yaptım sizce nasıl olmuş :)

Malzemeler
5 adet hazır yufka
Yarım kg pırasa
1 adet ortaboy kurusoğan
karabiber, maydanoz, tuz

Sıvı harcı
1,5 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta

 Üzerine
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı sıvıyağ

ve
susam çörekotu


Yapılışı

* Pırasaların beyaz kısmı iyice yıkanıp ince ince kıyılır.

* Derince bir teflon kapta önce ince kıydığımız soğanları sonrada pırasaların alınıp suyunu çekene kadar kavrulur..

*Yufkaları önce sigara böreği yapar gibi dörde daha sonrada her bir dilimleri tekrar keserek sekizer dilim elde edelir..

* Her bir dilime hazırladığımız sıvı harcı fırçayla sürülür hiç kuru yer kalmasın..

* Dilimin geniş tarafına iç malzemeden ince bir kalem gibi yerleştirelim rulo yapalır ortasını bulup saç örgüsü gibi birbirine dolanır..

* Yağlanmış fırın tepsisine dizelir,  yumurta sarısı ile sıvıyağı iyice çırptıktan sonra böreklerin üzerine sürülür susam ve çörekotu ilede süsleyebilirsiniz.. biliyoruz ki susamda çörekotu da çok şifalı :)

* Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pembeleşene kadar pişirilir. Afiyet Şifa olsun..

Muhabbetle kalın :)

6 yorum:

  1. Sekli cok hos olmus. Lezzetinden hic suphem yok. Pirasali her seyi cok severim. Nefis gozukuyor. Eline saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım şimdi bloguna uğradım hızına yetişemiyorum maşaAllah :)

      Sil
  2. Ben havuçta rendeliyorum öylede güzel oluyor
    Ellerine sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradabir bende havuçlusunu yapıyorum bu seferkine koymadım değişik geldi çok beğendiler.. Teşekkürler ziyaretiniz için.. :)

      Sil
  3. merhaba emine hanım sizin bloğunuz da çok güzel.
    prasılı böreği bu şekilde hiç denememiştim şekil güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgiler..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design