Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Ocak 2014

Şekerli Hamur kızartması


Herkese merhabalar kahvaltıda şekerli hamur kızartması çocuklara ve benim gibi seven büyüklere :)

Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
yarım paket yaşmaya
1,5 tatlı kaşığı tuz (az geldi siz biraz daha arttırabilirsiniz)
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
Aldığı kadar un
Kızartmak için yağ
üzerine serpmek için toz şeker..

Yapılışı

*Önce kabımıza ılık su ve sütü alalım içine yarım paket yaş mayayı, şekeri katalım karıştıralım. Daha sonra yumurtayı, sıvıyağı tuzu da ilave edip iyice karıştıralım. Unu azar azar ekleyerek elimize yapışmayan bir hamur yoğuralım üzerini örtelim mayalanması için bir kenarda bekletelim.. (Hamur iki katı yükselmesi gerekir)

* Hamurumuzu unladığımız tezgahın üzerine alalım merdane ile iyice açalım. Ben resim çektikten sonra da keserek küçülttüm ve teflon tava da kızarttım.. Kabarmaması için alt üst sürekli çevirmeniz gerekiyor ben biraz çevirmede geciktiğim için kabardılar toz şeker serpiceğim için kabarmasını istemedim..

* Afiyet şeker olsun.. Muhabbet ve sevgiyle kalın dostlarım.. 

8 yorum:

  1. ne güzel kabarmışlar arasını açıp yağ bal sürerek yiyesim geldi ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Bal Tatlısına bal yakışır :). Bloguna yorum bırakıyorum hata veriyor bakayım yayınlanırsa demek ki yorum yerine ulaştı demektir..

      Sil
  2. Sekerlisini hic yemedim. ama nefis gorunuyor. Eline emegine saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tavsiye ederim çocuk varsa mutlaka deneyin.. sevgiler :)

      Sil
  3. Eminecim kim sevmezki hamur kizartmasini ..Ama şu sondaki üzerine şeker atma olayi bozdu :)Benim toz şekere karşı hassasiyetim oldugu için ağzima gelince kitir kitir miğdem bulanir :(
    Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok ilginnç :) bi daha toz şeker atmam :(

      Sil
  4. cok guzel bır tarıf olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design