Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Şubat 2014

Muhallebili Kadayıf



Selamünaleyküm bir hafta tatilim bitti bile güzel değerlendirdim diyebilirim en önemlisi önemli bir sağlık problemim olmadı..  Biraz gezdim ama evimdeki dinlenmeyi özlediğim için bugün evdeydim ve yarında evden çıkmayı düşünmüyorum :)  Bir hafta mutfağımı da tatile çıkardım evdekiler anlayışla karşıladılar tatildeyim diye hafif menüler ile atlattık.. Bugün onlara epeydir yapmak istediğim bir tatlıyı yaptım biz beğendik :)

Malzemeler

250 gram tel kadayıf
4 yemek kaşığı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tereyağı
İri kıyılmış ceviz



Muhallebi için;
2,5 yemek kaşığı un
1,5 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 su bardağı toz şeker
1 litre süt
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket krem şanti


Yapılışı

*Tel kadayıfları kesme tahtasında kıydım (kabataslak çok ince değil) ve sıvı yağ koyduğum genişçe bir tavanın içinde kavururken cevizi,  tereyağını ve şekeri ilave edip kavurdum.. 
* Sürekli karıştırdığım için tel kadayıflar dahada ufalandılar ve kızarınca ocaktan alıp soğumaya bırakalım..
* Muhallebiyi hazırlamak için sütü tencereye boşaltın. Krem şanti ve portakal kabuğu rendesi hariç tüm malzemeyi süte karıştırıp çırparak koyulaşana kadar pişirdim.
* Piştikten sonra soğuması için kenara alın.
* Soğuttuktan sonra içine ve bir paket krem şantiyi ekleyip çırpın portakal kabuğu rendesinide ilave edip karıştırdım.
* Ben dikdörtgen bir borcam kullandım. Önce borcamın alt tabanı olarak bir miktar kadayıf koyup düzelttim.
* Üstüne muhallebiyi eşit bir şekilde yaydım. En üste de kalan kadayıfı ekleyip elimle düzelttim.
* Buzdolabında en az 2-3 saat beklettikten sonra servis yapabilirsiniz..
* Afiyet Şifa olsun muhabbetle kalın..

12 yorum:

  1. Canım benim yorumu yayınlamamayı daha uygun buldum.. Bira dağıtımı da çok günahtır aynı kullanmak gibidir.. Maaşı çok gelebilir bereketi olmadığı gibi hem azabı çok büyük hemde bu günlerinizi ararsınız imtihanlarınız artar.. Önce imanını kaybeder ondan sonrada dünyalığı olsa ne fayda ahiretinizi sattıyorsunuz.. Sen vesile olduğun için aynı şekilde azap seni ve neslini de yakalar.. Allah sabır ve selamet versin canım bu zor günlerinizi atlatırsınız inşaAllah en kısa zamanda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladim hersey para degil ama seytan iste zorda kalinca dahacok aklina giriyor yorumuda yayinlamafiginiz icin tsk ediyorum.allah bu gunleromizi aratmasin.

      Sil
  2. Canım benim öncelikle önerimi dikkate aldığın için teşekkür ederim.Şablonun harika ve hemen açıldı:)))) Kadayıflı muhallebiye gelince çok severiz ailece ve sık yaparım ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım yorumu yanlışlıkla oğlumun google hesabından yazmışım,kusura bakma benim yanlış anlama,sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Her şeyin yolunda gitmesine gönlünce ve sıkıntısız geçmesine senin adına çok sevindim.
    Allah her daim sıhhat ve huzurlu günler nasip etsin.
    Kadayıflı muhallebiyi çok severim altı yumuşacık lokum üstü kıtır kıtır bir lezzet ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Derya Hanımcım teşekkür ederim ziyaretin için.. düşüncelerini açıkça ve yapıcı eleştiriler bırakanlardan Allah Razı olsun. Allah'a emanet ol.. Her zaman beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. Bal Tatlım ne güzel temenni ve dualarda bulunmuşsun Allah senden hoşnut ve Razı olsun ne muradın varsa versin... AMİİİN..

    YanıtlaSil
  7. Canım bende çok severim bir ara fovari tatlılarımdan dı görünce hatırladım bayadır yapmıyorum :) Kadayıfı kavururken şeker erimezse ben yiyemiyorum o yüzden baya uğraşıyorum eritmek için..Kıtır kıtır ağzıma şeker gelince miğdem altüst oluyor :(

    Afiyet şeker olsun , tatilinin güzel geçmesine çook sevindim ..Evdekilerden de Allah razı olsun seni dinlendirdikleri için :) Sevgilerimi gönderiyorum sana ..

    Bu arada profilim için uyarına çok teşekkür ederim , düzelttim :)

    YanıtlaSil
  8. Ayşegül'cüm senden de Allah Razı olsun. Bende şekeri erittim bayağı kavurdum göründüğü gibi değil kavurma olayı zahmetli. :)

    YanıtlaSil
  9. Amiin canım Allah bu günlerimizi aratmasın..

    YanıtlaSil
  10. Emine'cim ellerine sağlık,çok severim bu tatlıyı.Selam ve sevgilerimle,Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  11. Birsencim teşekkür ederim ziyaretine çok sevindim canım :)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design