Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Şubat 2014

Pofuduk Poğaça


Buzdolabında muhafaza edebileceğimiz bir poğaça bu bayatlamıyan uzun süre dayanabilir.. İç malzemesi isteğe göre değiştirebilirsiniz..


Malzemeler
* 1 küp yaş maya ( ben kuru instant maya kullandım 1 paket = 10 gr. )
* 1 su bardağı ılık sut
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 2 yemek kaşığı toz seker
* Bir miktar tuz
* Alabildiği kadar un

İç malzeme;
Ben lor peyniri, beyaz peynir, nane ve baharat kullandım..

Yapılışı
* Ilık sütün içine 2 yk şekeri koyup üstüne de kuru mayayı döktüm ve azıcık karıştırdım.
* Sıvı yağ ve  aldığı kadar unu eleyerek ekledim. Tahmini 750 gr un kullandım..
* Hamurumuzu 40-50 dk. Kadar bekletiyoruz.
* Daha sonra elimizle açıp içine istediğiniz harcı koyup yuvarlak ya da arzu ettiğiniz şekilde poğaçalarımızı yapıyoruz.
* Üstlerine yumurtayı sıvıyağ ekleyip çıptıktan sonra sürüp susam serptim ve tepsiyi 30 dk. mayalanması için beklettim..
* Daha sonra 170 derece fırında pişirdim.  20 dk. yeterli pişmesine..
* Afiyet Şifa olsun..

11 yorum:

  1. MUHABBETLİM :))NEDEMEK ARTIK EMİNEMİ TANIMAZMIYIM...MEVLAM SANADA KIZIN GİBİ OLACAK GELİN NAMZETLERİ NASİP EYLESİN:))OHH BURCU BURCU MİSLER GİBİ KOKUSU GELDİ...AFİYETLER OLSUN:)EYLÜLE İSTANBULDAYIM TORUNUMUN YANINDA...GÖRÜŞÜRÜZ İNŞALLAH

    YanıtlaSil
  2. HAA UNUTTUM SÖYLEMEYİ ...HAYIRLI OLSUN MESAJINI BİLİNÇLİ KOYDUM 9.BENİM SEN TANIDINMI:?:)))

    YanıtlaSil
  3. AMİİİN ALLAH RAZI OLSUN :))) İNŞAALLAH EYLÜLE BEKLERİM GÖRÜŞÜRÜZ :D

    YanıtlaSil
  4. çok güzel oluş bence içsiz bile yapılabilir bayatlamamasıda ayrı bir güzel
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bal Tatlım hoşgeldin..Rahmetli kayınvalidem içsiz yapardı :)

    YanıtlaSil
  6. blog keşif etkinliğinden geliyorum :) en ksıa sürede deneyeceğim bu tarifi. kendi bloğuma da bekliyorum http://efsaninseruveni.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bende şimdi sizi takibe aldım çok sosyal ve güzel bir blogunuz var her zaman beklerim :)

      Sil
  7. Çok leziz duruyor gerçekten pofuduk ismi yakışmış ona ;)
    İlk fırsatta deneyeceğim tarifi elinize sağlık...

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design