Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Şubat 2014

Portakallı Islak Muffin, Zebra Muffin



Çok kolay ve nefis bir tarif mutlaka denemenizi tavsiye ederim :)

Malzemeleri
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 çay bardağı sıvıyağ
1 portakal kabuğu rendesi
1 portakal suyu
1 pk kabartma tozu
2 su bardağı un
2 tatlı kaşığı kakao

Üzeri için
Aldığı kadar portakal suyu

Yapılışı
* Yumurtaları şekeri iyice çırptıktan sonra sıvıyağı, portakal kabuğu ve suyunu ekleyip iyice karıştırıyoruz..
* Unu ve kabartma tozunu ilave edip karıştırıyoruz..
* Hamurun yarısını başka bir kaba alalım içine kakao ve sulandırmak için 1 yemek kaşığı süt ilave edip karıştırıyoruz..(kek kıvam bulacak kadar süt ekleyin)
* Silikon muffin kalıplarını ben margarinle yağladıktan sonra bir çay kaşığı beyaz hamur, bir çay kaşığı kakaolu hamurdan ekleyerek kalıbın yarısını biraz geçinceye kadar dolduruyoruz..
* Daha önce 170 derecede ısıtmış olduğumuz fırında 20 dk kadar pişiriyoruz fırını hiç açmayın kabarmaz çöker..
* Fırından çıkarınca henüz sıcakken sıkılmış portakal suyunu muffinlere döküyoruz ben portakalı sıktım aldığı kadar ne kadar ıslak istiyorsanız sıkabilirsiniz..
* Ben hazır meyve suyu kullanmadım ertesi güne kaldığında portakaldan bir acılık yoktu..Hala lezzetini koruyordu..
* Afiyet Şifa olsun muhabbetle kalın :)

6 yorum:

  1. Ay bunlar çok güzel olmuş ellerine sağlık.
    Ayrıca sıkma portakal suyu kullanman çok daha güzel olmuş bencede eğer imkan varsa sıkılmalı,evet ertesi güne kalınca kesinlikle acılık olmuyor

    YanıtlaSil
  2. Bal Tatlım teşekkür ederim canım beğendiğine sevindim :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor,elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Derdin Derdimdir çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım içinde portakal olan her şeyi çok seviyorum nefis görünüyor.bu arada yeni blogun hayırlı olsun. :)

    YanıtlaSil
  6. Emineciğim hoşgeldin teşekkür ederim beğendiğin ve burada da beni yalnız bırakmadığın için :)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design