Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Mart 2014

Hz. İbrahim'i (as) Çocuklara Nasıl anlatabiliriz, Hz. İbrahim (as) Hikayesi


Hz. İbrahim’in çocukluk döneminde,bir topal sivri sineğin Nemrut'u nasıl hakladığı anlatılmaktadır.
Nemrut, hükümdarların en büyüğüydü. Ünü her yere yayılmıştı. Kötü ünü insanları titretir hale geldi.. Kimi zaman Allah olduğunu iddia ederdi.. İşte bu Nemrut, topal bir sivrisinek tarafından öldürüldü. Nasıl mı?

Topal  sivri sinek şöyle anlatır:
 “Bir gün insanların boş şeylerle uğraştıklarını, hatta Nemrut’un da başımıza olmadık işler açılabileceğini düşündüm..”

Aynı gün gecesi, Nemrut bir rüya görmüş. Rüyasında yeni doğmuş bir çocuk, büyüyor ve kendisini öldürüyormuş. Sabahı beklemeden emirleri yağdırmış: “Yeni doğmuş bütün erkek çocukları öldürün, hamile kadınları da şehrin dışına sürün.”

Bütün çocuklar kılıçtan geçirildi. Anaların ağıtları dağları, taşları inletti. Bulunduğum mağaraya, bir kadın bir çocuk getirip, yüzlerce defa Öptükten sonra bıraktı, gitti. Çocuk uyanmasın diye hiç ses çıkarmadım. Sabah oldu, gün ışıdı, uyandı. Birbirimize bakıp gülümsedik, sonra ikimizde ağladık. Sonra parmaklarını emdiğini ve karnını doyurduğunu gördüm.. annesi arada bir gelir çocukla ilgilenir giderdi..
- Benim ismim Topal Sinek, çocuğun ismi İbrahim idi. 

Aradan on beş yıl geçti. İbrahim ile beraber şehre inmeye karar verdik. Yürüyüp, geldik. Bir tapınağa girdik. Her taraf put doluydu. İbrahim, insanlar, “boşu boşuna bunlara tapıyorlar” diyerek, eline bir balta geçirip hepsini kırdı. Sadece büyük putu kırmadı. Baltayı götürüp bu putun boynuna astı. Çok korkmuştum.

Bana seslendi. “Bak” dedi. Biz, bizi yaradan arıyoruz. Ay olamaz, güneş olamaz, bu putlar hiç olamaz.”
Bu esnada, Nemrut tapınağa gelmişti. Etrafında bir yığın asker ve halk vardı. Her yerin harabe haline geldiğini görünce hiddetli bir şekilde sordu: “Kim yaptı bunları?”

İbrahim korkmamış, ayakta dimdik duruyordu. “Balta kimin boynunda ise o yapmıştır” dedi.
 Nemrut daha da kızdı:
“O bir put, nasıl yapabilir ki bunu?” deyince,
 İbrahim cevabı yapıştırdı: “Madem öyle niye onlara tapıyorsunuz?”
Nemrut, dünyanın en büyük ateşinin yakılması için emir verdi.
İbrahimi de hapsettiler. Ben de omuzundaydım.
Ertesi gün İbrahimi zindandan çıkarıp Nemrut’un huzuruna getirdiler.
 “Tövbe et, putları onar, seni affedip putçu başı yapayım” dedi.
İbrahim cesurca, “İnanmadığım şeyleri yapmam ve tapman, siz de yapmayın ve tapmayın, ateşin vız gelir bana” dedi.
Nemrud emir verdi. Ateşe atmaya çalıştılar. Ateş o kadar güçlüydü ki, kimse ateşin yanına yaklaşamıyordu. Çare olarak ateşin ortasına havadan fırlatmaya karar verdiler.

Bana omzunun üzerinden hemen ayrılmamı söyledi. Çaresiz kabul ettim. Hızla uçarken, alevlerin yerini bir serinliğe bıraktığını hissettim. Yüksek bir yere konup ateşe bakayım dedim, bir de ne göreyim. Ateş yok. Her taraf yeşillik, her taraf su, her taraf balık. Sevinçle uçup tekrar İbrahim'in omuzuna kondum.

 “Bu Allah'ın (cc) bir mucizesi” dedi.

Nemrut'u gördüm tam yakalayacaktım ki, demir kapıyı kapattı. Bir o yana, bir bu yana baktım, içeri nasıl girecektim? Anahtar deliğinden. Hemen girdim. Nemrut'u nasıl öldürebilirdim? Başına doğru uçup, burun deliğinden girdim, hızla kafasının içine doğru yürüyordum. Deliye dönmüştü. Kafasını sağa-sola vurmaya başladı. Yetmedi, kumandanları tokmakla kafasına durmadan vurmalarına rağmen, yine de çare olamadılar.

Zalimlerin hakkından ancak Allah gelir böyle bir minik sinekle bile intikam alabilir..

Not: Çocuklara peygamberleri anlatmak gerekir doğru bilgileri biraz masallaştırdım :)) sizde yapabilirsiniz..
Sevgi ve muhabbetle kalın..

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design