Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Nisan 2014

Ayvalı Tart

Herkese merhabalar..
Tüm günüm hastanede geçti. Allah kimseyi oralara muhtaç etmesin ama onlardan da yoksun bırakmasın.. Gittiğim hastanenin adını yazmıycam ama berbat ötesi acile 12:30 da gittik eve 19:40 da geldik..

Aciller kapıda ölse kimsenin umuru değil.. Hastane yönetimi benden ve diğer tüm hastalardan zayıf not aldı.. Böbreklerinden saatlerce kıvranan bir hastayla hiç ilgilenmediler. Yaşlılar kıvranıyorlar ilgilenen yok "doktor bulursanız getirin" diyen asistanlar hasta bakıcılar var..

Doktorlar geldi o kadar havalılar ki bir hasta yakını bir şey sordu.. "Sen benim muhatabım değilsin" diyor.. Yani doktor hasta yakınlarını hastayla ilgilenen asistanlara yönlendiriyor. Kendileri ulaşılmaz bir dağ gibiler

Doktorların birbirleriyle havalı konuşmaları, kibirli yürüyüşleri cep telefonlarını tutuşları.. hatta oradaki asistanlara hemşirelere bile tepeden bakmaları çok korkunç ötesi..  Ve bu doktor dediğim kişilerde uzman değiller! Oğluma 390 numarayı verdiler.. Hastaların çoğu bırakıp gitmesine rağmen bir türlü bize sıra gelmiyor daha sonra gerçeği anladık bizde içeri girdik.. Tüm sedyeler bir ara doluydu koltuklarda bile serum takılı hastalar vardı.. Daha sonra yatakların çoğu boşalmasına rağmen hasta almıyorlar sohbet ediyorlar itiraz edenlere "doktor bekliyoruz" diyorlar.

 Neyse ki eve gelebildik çok şükür oğlum serum yedi ilaçlarını aldı birkaç gün evde yatılıya göndermiyorum..  Sağlığımız bizim her şeyimiz.. Allah cümlemize sağlık sıhhate ve salih amel versin inşaAllah.. Sizlerle hafta sonu yaptığım ayvalı tartı paylaşıyorum yapmak isteyenlere kolay gelsin..




Malzemeler

Tart Hamuru için;

3 su bardağı un

125 gram pudra şekeri

1 paket vanilya

125 gram tereyağı (soğuk olacak)

Yarım çay kaşığı tuz

1 adet yumurta

5-6 yemek kaşığı süt (soğuk olacak)


İç Malzemesi İçin;

2 adet rendelenmiş ayva

3 yemek kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tarçın

1 yemek kaşığı kuru üzüm


Yapılışı

* Hamuru için unu genişçe bir kabın içine eleyin. Üzerine pudra şekerini ve vanilyayı ekleyin.

* Tuz, küp küp doğranmış tereyağı, süt ve yumurtayı da ilave ettikten sonra yoğuralım. (hamuru çok yoğurmayın).

* Hamurunuz kulak memesi kıvamına gelince bir elma büyüklüğünde bir parça ayırıp buzluğa kaldırın.

* Kalan kısmı streç filme sarıp buzdolabına kaldırın ve yaklaşık 30 dakika kadar dinlendirin.

* Bu esnada rendelenmiş ayvaları teflon bir tavaya döküp toz şekerle beraber pişirmeye başlayın suyu tamamen çekmesine yakın kuru üzümleri ilave edip karıştırın.

* En son tarçını da koyup tekrar karıştırın ve iç harcınızı ılınması için kenara alın.

* Buzdolabında dinlendirdiğiniz hamuru hafif unlanmış tezgahınızda merdane ile açın.

* Her yanını yağladığınız tart kalıbınıza yerleştirip kenarlarını güzelce bastırın. (Ne kalın ne de ince olsun).

* Ortasını çatal ile 7-8 yerinden delin. Ilıttığınız iç harcınızı hamurun üzerine dökün ve her yerine eşit şekilde yayın.

* Buzluğa kaldırdığınız hamurunuzu rende ile rendeleyip tartınızın üzerini kaplayacak şekilde serpin.

*170 derecelik fırında kontrollü olarak üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.

* Afiyet ve muhabbetle Kalın can dostlar..

2 yorum:

  1. Ayvalı tar çok güzel görünüyor bir arkadaşımda bunun elmalısını yemiştim eminim ayvalısı çok daha lezzetli olmuştur

    Ah arkadaşım işini hakkıyla yapan olduğu kadar bu yazıdaki gibi haram lıkma yiyenler malesef çoğunlukta evet haram lokma yiyorlar çünkü kul hakkına giriyorlar ve mesleklerine ihanet ediyorlar okadar insanında ahını alıyorlar şahsen ben böyle durumlarla çok karşılaştım ve asla susmadım her hastanenin hasta hakları var hemen şikayet ediyorum hastaneden bağımsız çalıştıkları için yani sonu alıyorsun yada en garantisi 184'dü arıyorum herkes haddini bilsin onlarda bizim sayemizde maaş alıyorar her kuruşu bizim vergilerimizden ödeniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haramı helali bırak kendilerini kişiliklerini kaybetmişler..Ben e devlet şifremi kaybettim tekrar çıkarmayla da uğraşamadım 184 aramak aklıma gelmedi.. Yarın ben sağlık ocağına gidicem ne kadar çıldırıcam bilemiyorum.. aklıma gelince bile sinirlerim zıpliyor yine..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design