Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Nisan 2014

Kolay Çilek Reçeli..



Malzemeler
1,5 kg çilek temizlenmiş
1,5 kg şeker
1 çay kaşığı limon tuzu veya 1 limon suyu


*Çilekleri önce yıkayıp, sonra ayıklayalım ve derin bir tencereye koyalım
*Şekerini üzerine dökelim ve tencereyi ısıtalım 5 dk kadar sonra ocağı kapatalım..1 saat sonra sulandığını göreceksiniz.. 
* Sulanınca ocakta harlı ateşte kaynatalım ve üzerinde oluşan köpükleri hızlı hızlı alalım kıvam alana kadar kısık ateşte pişirelim.
* Kıvamı geldiğinde limon tuzunu veya limonunu ekleyip beş dakika daha pişirip kapatalım.
*30 dakika gibi kısa zamanda pişti, tam kıvamında bir reçel oldu. Ne çok koyu, ne fazla sıvı..
*  Ilıdıktan sonra kavanozlara dolduralım
* Afiyet Şifa olsun..

10 yorum:

  1. bugün bende yaptım.:)
    misssler gibi olmuş siin ki de,ellerinize sağğlık..:)
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık,sağlıkla tüketin.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım sevgiler :)

      Sil
  3. İşte en sevdiğim reçell..Bu sene önce karadut yaptım şimdi sıra çilekte
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende çilekten başka reçel yapmaya zaman bulamadım.. Sevgiler :)

      Sil
  4. Eline sağlık reçel çok güzel görünüyor...Bende akşamdan tencereye dizdim çilekleri birazdan pişiricem kısmetse...
    Yeni bloğunu takibe aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski dostlarımı burda görmek ne güzel teşekkür ederim.. Allah kolaylık versin lezzetli olacağından eminim sevgi ve muhabbetler :))

      Sil
  5. ellerine sağlık:) bende yaptım 2 kavanoz bitti bile, yenisi lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de çok sevilir ve aynen çabuk bitti..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design