Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Ağustos 2014

Kat kat Cevizli Haşhaşlı Çörek


Bayramda yaptığım bir çörekti paylaşım şimdiye nasip oldu..
üç kat tabak büyüklüğünde merdane ile açtığım hamurun her kat arasına eritilmiş tereyağı fırça ile sürdüm. Haşhaş ve cevizi serpip rulo yaptım..

Ruloyu boydan ikiye ayırdım ve birbirine doladım.. Tepsiye yerleştirdim..

Malzemeler

Hamuru için
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım pk yaş maya
1 su bardağı süt (ılık)
1 su bardağı su
1 adet yumurta
Aldığı kadar un

İç malzemesi
Tereyağı
100 gr haşhaş
1 çay bardağı ceviz içi

Yapılışı
* Önce sütü, şekeri, su ve mayayı bir kaba alıp mayayı eritelim.. İçine tuzu yumurtayı ve sıvıyağıda katalım iyice karıştıralım.
* Unu kontrollü bir şekilde ekleyelim hamur toparlanana kadar yoğuralım üzerini örtüp iki katı yükselene kadar mayalanmaya bırakalım.
* Baklava yapar gibi ama biraz daha büyük iri mandalina büyüklüğünde parçalar kopartalım yuvarlayalım tüm hamur bitince tabak büyüklüğünde açalım.
* Her katın arasına önce tereyağı (eritilmiş) fırça ile sürelim üzerine haşhaş ve ceviz serpelim üç ve dörder kat yapıp merdane ile bastırarak açalım rulo yapalım.
* Tüm hamurlar bitene kadar yapalım ben tam üç uzun rulo yaptım..
* Ruloyu boydan keselim birbirine dolayarak tepsiye yerleştirelim üzerine yine tereyağı sürdüm dileyen yumurta sürebilir..
* Ilık olarak soğumasını bile bekleyemedik hemen tükettik. Şimdiden afiyet Şifa olsun..

6 yorum:

  1. Mmm nefis gorunuyor canim,ellerine saglik..Tatildesin sanırım aile bireyleri bayram ediyordur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Maalesef tatilde değilim.. İnşaAllah haftaya Adapazarı'na gidicez nasip :)

      Sil
  2. MAŞALLAH ELLERİNE SAĞLIK ...AFİYETLE EMİNE M ASLEN NERELİSİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Akrabaların çoğunluğu Adapazarı'nda ama aslen annem Trabzon Vakfıkebir, babam Trabzon Akçaabat.. Eşim Tekirdağ'lı Bulgaristan göçmeni.. Şükürler olsun ki müslümanım elhamdülillah..

      Sil
  3. Çörek çok güzel ve çok leziz görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design