Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Eylül 2015

Galete unlu Marmelatlı Kek



Herkese merhabalar herşeyden önce bu bilinen kıbrıs tatlısı değil yada tarafımdan mutasyona uğratılmış hali =)) 
Evde bayat ekmeklerden galete unu yaparım baktım çoğalmış tüketmek adına bu tatlıyı yaptım ama üzerine bilen krema değilde ev yapımı marmelatım vardı onu kullanayım dedim çok nefis oldu çocuklarımdan tam not aldım şimdi sizlerle paylaşıyorum =)

Hazırladığım keki resimdeki gibi henüz fırından çıkmış sıcakken irice delikler açıp soğuk şekerli süt ile ıslatıyoruz benim kekime 1 su bardağı soğuk yeterli geldi..
daha sonra
Resimdeki gibi marmelatı döküp deliklerini dolduruyoruz ve kekin üzerini tamamen kapatıyoruz..

♥Malzemeler


3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağını bir parmak geçecek kadar süt
1 pk kabartma tozu
1 su bardağı iri çekilmiş fındık içi
1 su bardağı galete unu
1 su bardağı + 3 yemek kaşığı un 

üzeri için 
Marmelat 

Islatmak için 
1 su bardağı süt içine 1tatlı kaşığı şeker(iyice karıştırın)

♥Yapılışı

*Yumurtayı şekeri iyice çırpıyoruz (ben tel çırpıcı kullandım)
* Yağı sütüde ilave edip iyice karıştırıyoruz galeteununu kabartma tozunu ve unuda eleyip karıştırmaya devam ediyoruz en son fındıklarıda koyup karıştırdıktan sonra yağlı kağıt serili tepsiye döküyoruz fırında 20-25 dk pişiriyoruz.
* Fırından çıkardıktan sonraki işlemleri yukarıda resimlerle anlattım.
* Afiyet Şifa olsun =)  




1 yorum:

  1. Daha önce denemiştim Kıbrıs tatlısını. Kremasız daha iyi olmuş gibi görünüyor.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design