Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Ekim 2015

Tavuklu Sehriye Pilavı


Arpa şehriye pilavını çok severim sebzeli ve tavuklu olunca dahada lezzetli oluyor..

Püf noktalarından biri tereyağında şehriyenin önce yarısını kavurun ki pilavınız renkli olsun :)

Görüldüğü gibi bir kısmı daha koyu renk :)

Önceden hazırladığınız sebzeli tavuk soteyi pilava ekleyip üzerini bir parmak gececek kadar su ekleyelim bir taşım kaynadıktan sonra kısık ateşte pişirelim.

♥Malzemeler

1 pk arpa şehriyesi
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvıyağı
Üzerini 1 parmak geçecek kadar Su (1 su bardağı kadarı tavuk suyuydu)
Tuz, karabiber

Sote için
1 adet tavuk göğsu haşlanmış ve ince didiklenmiş(haşlanmadan doğrudan da yapabilirsiniz) 
1 adet iribaş soğan
2 Adet Orta Boy Domates
2 adet çaliston biber
2 tatlı kaşığı domates salçası
 

♥Yapılışı

*Önce soteyi hazırlayalım soğanı kavuralım tavuk etini de ekleyip soteleyelim.(Benim didiklenmiş hazırda buzdolabımda vardı onu kullandım)
* Üzerine biberleri sırasıyla domates ve salçayı ekleyelim baharatları tuzu da ekledikten sonra iyice pişirelim.
* Pilavı pişireceğimiz tencereye tereyağını ve sıvıyağı alalım şehriyenin önce yarısını rengi değişene kadar pişirelim diğer yarısınıda ekledikten sonra 1-2 dk kavurup tavuk soteyi ekleyip karıştıralım üzerini 1 parmak geçecek kadar su ekleyelim.
*Bir taşım kaynadıktan sonra kısık ateşte 15 dk kadar pişirelim ocağın altını kapatım demlenmeye bırakalım. 15-20 dk sonra servis edebiliriz..
* Afiyet Şifa olsun. 

10 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok lezzetli bir pilav malzemesi bol sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tavuk soteleyip içine atarsan benim gibi malzemesi bol olur =)

      Sil
  2. Merhabalar, tavuklu arpa şehriye pilavınız çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz teşekkür ederim ben sizi takibe aldım ve her zaman beklerim =)

      Sil
  3. güzel bir tarif eline saglık canım deneyeceğim blog keşif etkinliğinden geliyorum seni takibe aldım bana da beklerim :)
    http://senbenvehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bende seni takibe aldım canım..blog keşif etkinliğine katılım son aşaması nedir bi bakayım tekrar...Allah'a emanet ol..

      Sil
  4. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design