Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Ocak 2016

Ev Yapımı Etsuyu Bulyon


 Hanımlar çok pratik ve çalışan hanımların kurtarıcısı diyebilirim uygun bir zamanınızda hazırlayıp hafta içi eve geldiğinizde benim gibi hazır çorbanın bile içine atarak kullanıyorum ve tavsiye ediyorum :)

Buz kalıbında yaptıklarınızı buzdolabı poşetine aktarıp dondurucuda muhafaza edebilirsiniz..

♥Malzemeler

  • 1.5 kg. ilikli kemik (eti tamamen sıyrılmamış olursa daha iyi olur)
  • Karabiber, 
  • 2 adet defne yaprağı
  • 1 adet soğan
  • Su
  • buz kalıpları veya yumuşak plastik bardaklar

Et suyu nasıl hazırlanır?

  • Kasaba kemikleri kırdırın. Kemikleri yıkayıp düdüklü tencereye koyun. Üzerine çıkacak kadar su ekleyip kaynamaya bırakın.
  • Kaynamaya başlayınca üzerine çıkan köpükleri alın. Soyulup ikiye bölünmüş kuru soğanı, karabiber ve defne yaprağını koyup kapağını kapatın.
  • Kısık ateşte yaklaşık 2 saat pişirin.
  • Et suyunu ocaktan alıp süzgeçten süzün.
  • Ilıyınca buz kalıplarına, pet bardaklara veya küçük kaplara paylaştırın. Soğuyunca dondurucuya yerleştirin.
  • Ben tavuk suyundan da  hazırladım..
  • Sizlere kolay gelsin..

6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel düşünmüş yapmışsınız paylaşımınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  2. Ara sıra bende yaparım.Çok pratik oluyor.Hemen yemeğe ve pilava atıveriyorsun.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok pratik ve sağlıklı teşekkür ederim :)

      Sil
  3. bu tarifi tavuklada yapıyorum ben o da çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tavuklu bulyon yapıyorum çokda lezzetli olur teşekkür ederim :)

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design