Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Şubat 2016

Minik Gül Börekleri



♥Malzemeler


  • 5 adet yufka
  • 5 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy soğan
  • Tuz, karabiber, kırmızıbiber
  • Islatmak için su ve sıvıyağ
  • Üzeri için yumurta sarısı

♥Yapılışı


  • Patateslerimiz haşlayıp soyduktan sonra ezecek yardımıyla iyice eziyoruz. 
  • Soğanımızı yemeklik doğrayıp az sıvıyağda kavuruyoruz. Pembeleşmeye başlayınca karabiber, kırmızı biber ve tuzumuzu ilave ediyoruz.Haşlayıp ezdiğimiz patateslerimizide ilave edip iyice harmanlıyoruz. 
  • Yufkamızı tezgahımıza seriyoruz. Su ve sıvıyağ karışımıyla ıslattıktan sonra önce dörde, sonra her parçayı tekrar ikiye kesiyoruz. 
  • Harcımızı yufkamızın ucuna yayıyoruz, sarıp kendi etrafında kıvırıyoruz ve gül şekline getiriyoruz. 
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz. Önceden ısıtılmış 175-180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet Şifa olsun...

18 yorum:

  1. Elinize sağlık, çıtır çıtır görünüyor:))

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Börekleri çok severim! Elinize sağlık :)
    Güzel bir bloğunuz varmış, simgeleriniz çok şirin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bende simgelerimde sizi çok sevdik :x

      Sil
    2. Ruh ikizim =Dağınık! o nerde ben orda, ben de geldim ama olmuyor böyle gece gece yaaa, nasıl gözüm kalıyor, iç çekiyorum, ben gece gezmeyeyim yemek bloggerlarını bari yaaa :))))
      Ellerinize sağlık, görüntü bi iştahımı kabarttı ki sormayın!
      Bu arada etkinliğimize de bana da bekleriz ;) illa araya kendimi sıkıştırmadan edemem :))

      Sil
    3. hee bi de ben su ve yağdan sonra hafif un da serpeliyorum, çıtır çıtı oluyor, tereyağı + su karışımı daha lezzetli tavsiye ederim ;)

      Sil
    4. Eminim güzeldir deneyeceğimden emin olabilirsin hoşgeldin @};-

      Sil
    5. Ne kadar güzel ruh ikizini bulması insanın Allah banada nasip etsin.. bir gece ziyareti yapayım size ve takibe alayım çünkü çok tatlı muhabbetlsiniz :-bd

      Sil
    6. Evet yaa yüz yüze görüşemedik daha ama kaderlerimiz o kadar benzer ki, böyle yorumlarda denk düştük mü de sorma ful geyik yapıyoruz :)))

      Sil
    7. Evet Fenom'la ne zaman bir araya gelsek konuşmamız durmuyor :D Çok teşekkürler misafirperverlik için :)
      Fenom yufkaların arasına sürdükten sonra mı un serpiyorsun?

      Sil
    8. Ben un serpmiyorum sen oyle yapıyorsun galiba ben tarifini alayım :)

      Sil
    9. yufkanın üzerine su+tereyağı karışımı -kısık ateşte erittiğim tereyağına su ekleyip fokurdatıyorum çok az- dağıtıyorum, onun üzerine de un serpiyorum sonra iç malzeme sar gibi :) çıtır börekler tarifime bakabilirsiniz önceden yazdım diye hatırlıyorum ama ;)

      Sil
    10. Ben deneyeyim hiç yapmadım ama eminim güzeldir.. okuyupta anlamadım demekki.. bazen akıl bi karış havada oluyor :)

      Sil
    11. Gel bana ben yaparım sana ne olacak Emine! lafımı olur yaaa :)))

      Sil
    12. Fena mı oldu Fenom bak bilgilerini güncellemiş oldun :D Sırf onun için sordum zaten yoksa ben gördüm zaten o yayını :)

      Sil
    13. alzheimere karşı diyorsun :))) Peki peki!!! Emine yapmazsa ben yapayım artık ;)

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design