Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Mart 2016

Poğaça Ekmekler


Selamünaleyküm arkadaşlar bir haftadır rahatsızım iki kere serum taktırdım ve hala tam olarak iyileşemedim ama çok şükür ayağa kalktım. 
Allah kimseyi hastalıkla ve taşıyamıyacağı bir yük ile imtihan eylemesin
çok zor 
selamet ve afiyet diliyorum 
geçen hafta paylaşamadığım poğaça ekmeklerimi paylaşıyorum 
sevgiler selamlar..

♥Malzemeler

  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su 
  • 1 su bardağı sıvı yağ 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket kuru maya 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 2 yemek kaşığı toz şeker 
  • Aldığı kadar un

 ÜZERİ İÇİN:
  • 1 adet yumurtanın sarısı

♥Yapılışı


  • Yoğurma kabına ılık süt, ılık su , şeker, yağ, tuz, sıvı yağ, kabartma tozu alınarak karıştırılır. 
  • Ardından un kontrollü olarak azar azar ilave edilerek ekmek hamuru yumuşaklığına gelene kadar yoğurulur. 
  • Kulak memesi kıvamındaki hamur mayalanması için yarım saat dinlendirilir. 
  • Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopartılıp yuvarlanır ve elle bastırılarak hafif açılır. 
  • 20 dakika kadar bekletilir. Mayalanan ekmek poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürülerek çörekotu susam serpilir
  • 180 dereceye ayarlanmış fırında pişirilir.
  • Afiyet Şifa olsun..

13 yorum:

  1. puf puf harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle çok geçmiş olsun! Çok hastalıkla uğraştığımdan AMİN diyorum çok içten!
    Bu benim ponçik dediğim şey sanırım, bayılırım. Yapacağım mutlaka, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
    2. Yaparsam da yazacağım :) Teşekkürler

      Sil
  4. Merhaba, yeni takipçinizim:) ekmekler çok lezzetli görünüyor tam bir pazar kahvaltısı sürprizi:) ellerinize sağlık. Bloguma da beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizi severek takip ediyorum zaten :)

      Sil
  5. ellerinize sağlık emine hanımcım iadeyi ziyarete geldim :) izlemeye aldım sizi.. puf puf harika görünüyor poğaçalarınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz teşekkür ederim değerli misafirim benim :)

      Sil
  6. Emekçikler çok sevimli susam da ne his durmuş öyle hmmmm gel de yeme:))))
    Elinize sağlık. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelsin kilolar diyeti unuttuk artık :-S

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design