Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Mayıs 2016

Üçgen Kek, İngiliz Keki ya da Lokum kek


Üçgen Kek ( İngiliz Keki ) için Malzemeler


4 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı ve fazladan 1 tepeleme çorba kaşığı un un ( yumurtanın büyüklüğüne göre unun ölçüsü biraz degişebilir )
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
Sosu icin
1,5 çay bardağı toz seker
2 Çorba kaşığı kakao
2 su bardağı süt
50- 55 gr bitter çikolata ( isteğe bağlı olmasada olur )

Üzerini süslemek icin
Yeteri kadar hindistan cevizi ( 1 su bardağı )

Yapılışı


  • Şekeri ve yumurtayı çırpma teli veya mikserle 5 dakika çırpın.
  • Sıvıyağ,süt,şekerli vanilin ve kabartma tozunu ilave edip iyice karistirin
  • Unu ilave edin ve iyice karıştırın ve büyük boy dikdörtgen borcama dökün,
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20- 25 Dakika arası pişirin ve soğumaya bırakın
  • Sosu için süt,toz şeker ve kakao karıştırılarak ocağa alınır, kaynamaya başladıktan sonra üzerine bitter çikolata ilave edilip ocaktan alınır karıstırılır
  • Keki eşit 15 kare parça olacak şekilde kesilir daha sonra kareler iki eşit üçgen yani 30 parça üçgen olacak şekilde kesilir,
  • Üçgen keklerin sadece kenarını çikolata sosunu bulayıp, daha sonra çikolata sosu olan kısımları hindistan cevizine bulanır servis tabağına alınır, servis yapılır.
  • Afiyet olsun Şifa olsun..

4 yorum:

  1. Elinize sağlık bu keki ben de çok seviyorum ben küp küp kesip yapıyordum böyle de güzel olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim küp küpte ben yapmadım onuda denerim inşA'llah :)

      Sil
  2. görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design